Düzgün Beslenme Diş Sağlığı İçin De Önemli!

0
407

Genel sağlığımız için dikkat gösterdiğimiz beslenme düzeni ağız sağlımızın devamlılığı için de aynı önemi taşımaktadır. Yediğimiz bazı besin maddelerinin çürüğe neden olma potansiyeli daha yüksektir.

Günümüzde diş çürükleri eskiye oranla daha sık ortaya çıkmaktadır. Çünkü abur cubur dediğimiz; bisküvi, kurabiye, cips, şeker, çikolata, gofret, kola ve meyve suları gibi gıdalar kolay bulunabilir ve daha çok tüketilir hale gelmiştir. Peki bu gıdaların dişi çürütmek üzerine olan ortak özellikleri nedir? Bu gıdalar dişe kolay yapışabilen bol miktarda yağ, şeker, nişasta içermektedirler. Dişi çürüten bakteriler en çok bu besinlerden beslendiği için abur cuburlar yenip dişler fırçalanmadığı zaman bakteriler bayram yapıyorlar. Genel sağlığımız için faydalı olmayan bu abur cuburlar ağız sağlımız içinde faydalı değildir.

Bunlar yerine havuç, salatalık, elma, peynir, fındık, fıstık, patlamış mısır gibi gıdalar tercih edilebilir. Bu gıdalar yüksek çürük riski taşımamaktadır. Süt ve süt ürünü gıdalar da fosfor ve kalsiyum içerdikleri için çürütme riski düşüktür. Isırarak yediğimiz sert besinler elma, armut havuç vb; ısırma ve çiğneme esnasından mekanik temizlik yapmaktadır.

Düz mantık olarak genel sağlığımız için faydalı besinler ağız sağlığımız içinde faydalı en azından çürütme riski düşüktür.